Nosimy w sobie miliardy pożytecznych bakterii!
0

Czy wiesz, że zdrowa flora jelitowa składa się z tysięcy różnych szczepów mikroorganizmów?

Wyobraź sobie, że te mikroskopijne organizmy żyją z nami w symbiozie i są bardzo ważne dla naszego zdrowia 🙂

Pierwszy kontakt z pożytecznymi bakteriami :

cheerful baby

Jako niemowlęta przychodzimy na świat sterylni i dopiero poprzez kontakt w czasie porodu i karmienia piersią otrzymujemy pierwsze bakterie jelitowe. Zasiedlają one jelito jak trawiasty dywan. Zdrowe środowisko flory jelitowej może zmienić się wskutek stresu oraz innych negatywnych czynników w taki sposób, że zmienia się naturalna struktura flory jelitowej. Mogą się wtedy nadmiernie rozmnażać takie bakterie, które w swoim metabolizmie fermentują i produkują kwaśne substancje. Takie produkty rozkładu mogą niekorzystnie wpływać na metabolizm. Potocznie mówi się wtedy o „nadkwasocie”.
Zdrowe trawienie polepsza biodyspozycyjność wielu ważnych substancji życiowych, które przyjmujemy wraz z pokarmem, na przykład niektórych substancji mineralnych, jak wapno, magnez, żelazo, cynk oraz miedź i witaminy, które częściowo zostaną nawet wytworzone we florze jelitowej.

Wreszcie – zrównoważona flora jelitowa ma duże znaczenie dla naszego systemu odpornościowego. Codziennie mamy do czynienia z niepożądanymi substancjami, które dostają się do naszego organizmu poprzez powietrze lub pokarm. Mechanizmy obronne organizmu zajmują się tymi substancjami i wiele z nich zostaje zneutralizowanych. Zdrowa flora jelitowa zapobiega rozprzestrzenianiu się: wirusów, pasożytów, zarodników grzybów.

Ciało człowieka, tak jak każdy inny żywy organizm, zawiera miliardy mikroorganizmów.

Szacuje się, że w ludzkim organizmie jest więcej mikroorganizmów niż komórek. Bakterie te są ogromnie różnorodne, według danych szacunkowych w przeciętnym organizmie człowieka znajduje się wile tysięcy różnych gatunków bakterii. Większość z nich nie jest szkodliwa, a nawet ma pozytywny wpływ i jest niezbędna dla prawidłowego wzrostu ciała człowieka. Jest zatem ważne, aby równowaga mikroorganizmów była utrzymana na korzyść dobroczynnych bakterii, a nie tych, które mogą być niebezpieczne.
W przeciwieństwie np. do antybiotyków, które zabijają zarówno patogenne jak i dobroczynne bakterie, działanie naturalnych suplementów diety tzw. probiotyków nastawione jest na zwiększenie liczby zdrowych bakterii wewnątrz ludzkiego ciała,

a więc

JUŻ OD DZIŚ,

WPROWADŹCIE  DO SWOJEGO JADŁOSPISU

POSIŁKI ZAWIERAJĄCE ŻYWE KULTURY BAKTERII 🙂

Poniżej przepis na pyszną kapustę kiszoną!

 

0

TOP

X