Magiczna trójka! TRENING + PROBIOTYKI + ZBILANSOWANA DIETA, jak je połączyć aby nie czuć się codziennie sennym i drażliwym
0

„Sport to zdrowie!”. Tak, zdecydowanie każdy z nas słyszał nieraz w swoim życiu to hasło i szczerze mówiąc, trudno się z nim nie zgodzić 🙂

W dzisiejszych czasach nikogo nie trzeba przekonywać do słuszności tej tezy, jednak niekiedy warto spojrzeć szerzej na pewne sprawy, aby dostrzec także drugą stronę medalu. Oczywiście, każdej aktywności fizycznej towarzyszy multum korzyści jak; poprawa ogólnego stanu zdrowia, zmniejszenie napięcia i stresu, polepszenie samopoczucia czy wzrost energii życiowej i wigoru. Z drugiej strony, nierozważnie prowadzony sportowy tryb życia owocować może w niekorzystne efekty, bynajmniej przynoszące pozytywne rezultaty naszemu ciału i zdrowiu.Chciałbym jednak pominąć temat kontuzji, ponieważ jest to nieodłączny element towarzyszący w sporcie, na który niekiedy nie mamy żadnego wpływu. Jak wiadomo los bywa przewrotny, dlatego skupię się na czymś, na co możemy mieć  stuprocentową kontrolę, czyli na diecie!

Z własnego doświadczenia wiem, że kiedy zaczynamy przygodę z jakimkolwiek sportem i zdrowym trybem życia, pierwsze o czym słyszymy to odpowiednie żywienie. Wtedy zwykle zmieniamy nasze nawyki żywieniowe o 180 stopni. Ograniczamy wszelkie słodycze czy inne „puste kalorie”, a zaczynamy jeść produkty bogate w białka, dobrze przyswajalne węglowodany i zdrowe tłuszcze. Jeżeli planujemy uprawianie sportów siłowych lub wytrzymałościowych, w wielu wypadkach dochodzą do tego również suplementy, które za zadanie mają ułatwić nam drogę do naszego upragnionego celu.

Brzmi rozsądnie, czyż nie?Zmiana trybu życia na aktywny, zdrowa i pożywna dieta oraz środki wspomagające wydolność mięśni i organizmu – przecież nie może być lepiej! Mimo, że w teorii wygląda to wręcz wspaniale, nie przekłada się to na rzeczywistość tak, jakbyśmy tego chcieli. Zerwanie z dotychczasowym trybem życia i wejście na „szybsze obroty” często odbija się na naszym zdrowiu. Nasze ciało nagle zostaje zmuszone do większej pracy, czego zwykle na co dzień nie doświadczało. Z kolei żołądek zaczyna ograniczać się do gamy kilku/kilkunastu produktów, które mimo bycia wartościowymi w składniki odżywcze, nie są w stanie dostarczyć wszystkich mikro i makro elementów naszemu organizmowi.

Chociaż jemy zdrowiej, nie oznacza to, że będziemy czuć się zdrowsi.

Wykluczając z diety cukier i produkty z wysoką jego zawartością jak np. napoje słodzone, chleb czy czekoladę, pozbawiamy tym samym nasz organizm pewnej bazy energetycznej, do której przywykł. W takim wypadku możemy spodziewać się mocnych spadków energii w ciągu dnia, oraz bólów brzucha i wielu innych problemów pokarmowych. Stąd, tak bardzo powszechne wśród początkujących sportowców są kłopoty z wypróżnianiem i wzdętymi brzuchami. Nasz organizm jest poddawany terapii szokowej, której nie jest w stanie bezobjawowo znieść. Z kolei zbyt duża ilość białka lub błonnika w diecie, może w rezultacie doprowadzić do odwrotnych skutków, niż tych, których oczekujemy.

Czy zasiałem w Tobie ziarno niepewności? Jeśli tak, to teraz pora przejść do wyjaśnień. Pierwszą rzeczą, którą chciałbym zaznaczyć jest to, że jak najbardziej popieram zdrowy tryb życia. Zarówno aktywność fizyczna jak i dobrze zbilansowana dieta są kluczem do lepszego i szczęśliwszego życia. Uważam jednak, że we wszystkim należy zachować umiar, a do wielkich zmian powinno się przygotowywać małymi kroczkami.

Jeżeli zastanawiasz się nad zmianą siebie, najpierw zaplanuj sobie chociaż start, później już będzie tylko łatwiej. Warto też pamiętać o tzw. Zasadzie 90/10, czyli zarówno diety jak i swoich postanowień trzymajmy się w 90 procentach, zostawiając pozostałe 10 na przyjemności. Jeżeli nie chcesz zrobić tego dla siebie, zrób to dla swojego organizmu!

Pozostał jeszcze temat suplementacji:

W tej kwestii opinii jest tyle, ile wypowiadających się na ten temat. Z mojej strony mogę powiedzieć, że rozsądna suplementacja jest jak najbardziej korzystna, zarówno dla naszego organizmu jak i zdrowia, jednak przed każdym stosowaniem nowego produktu powinniśmy zadbać o podstawową wiedzę na jego temat. Pamiętając o dbaniu o nasze ciało, nie zapominajmy o organach takich jak żołądek i jelita. Oprócz rozsądnego zaplanowania diety i rozważnego jej wprowadzania, zadbajmy o wspomaganie flory jelitowej aby zasiedlały ją pożyteczne mikroorganizmy. W tej kwestii godnymi polecenia produktami są chociażby Esencja Probiotyczna lub SCD Probiotica, które w swoim składzie zawierają aż 11 szczepów bakteryjnych przyjaznych naszemu organizmowi, oraz wyciągi z owoców (wiśnia, granat, jagody) i ziół. Pomagają nam w detoksykacji i oczyszczaniu naszego ciała. Dzięki takiej suplementacji utrzymamy w zdrowiu organy, których zadaniem jest odpowiednie przetrawienie produktów żywnościowych i efektywne ich rozmieszczenie do konkretnych komórek. W ten sposób będziemy w stanie polepszyć zarówno efekty dobrze zbilansowanej diety jak i utrzymać w dobrej kondycji organy wewnętrzne.

Zalecenia:

Profilaktycznie – przyjąć codziennie rano łyżkę probiotyku (SCD Probiotica lub Esencja Probiotyczna) na czczo i popić szklanką letniej wody,

Doraźnie– 30ml probiotyku (SCD Probiotica lub Esencja Probiotyczna) w momencie występowania problemów pokarmowych oraz 30ml przed snem. Również w obu przypadkach należy popić szklanką letniej wody.

 

0

TOP

X